چهارشنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۳ |۱۰ محرم ۱۴۴۶ | Jul 17, 2024
فرهنگ عاشورا

حوزه/ فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال شرق ارتش، گفت: حفظ و نشر فرهنگ عاشورا و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای کربلا، رسالتی خطیر بر دوش همه ما است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، امیر سرتیپ دوم محمدرضا معصومی فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال شرق ارتش در مراسم عزاداری عاشورای حسینی در جمع کارکنان کارکنان این منطقه، با اشاره به اهمیت و ضرورت ترویج فرهنگ و تبیین واقعه عاشورا در جامعه به‌ویژه در بین نسل جوان، اظهار داشت: با ترویج این فرهنگ می‌توانیم ارزش‌هایی مانند ایثار، شهادت و ظلم‌ ستیزی را در جامعه نهادینه کنیم و به جهانی عاری از ظلم و ستم نزدیک‌تر شویم.

وی عاشورا را مظهر عدالت‌ خواهی، آزادگی و فداکاری در راه حق دانست و افزود: ترویج این فرهنگ، به معنای زنده نگه داشتن این ارزش‌های والا و انتقال آنها به نسل‌های آینده است.

امیر سرتیپ دوم معصومی، با بیان اینکه دشمنان اسلام همواره به‌دنبال انحراف افکار عمومی به‌ویژه نسل جوان، از مسیر حق و حقیقت هستند، تصریح کرد: ترویج فرهنگ عاشورا، با نهادینه کردن ارزش‌های اسلامی و انقلابی، موجب ایستادگی در برابر این تهاجمات فرهنگی می‌شود و جامعه را در برابر آنها بیمه می‌کند.

وی از عاشورا به‌عنوان الگو سازی برای زندگی سعادتمند یاد کرد و یادآور شد: ترویج فرهنگ عاشورایی، به معنای ارائه الگوهای رفتاری صحیح به افراد جامعه است تا با الهام‌ گیری از آنها، زندگی سعادت‌مندانه‌ای را در پیش داشته باشند.

فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال شرق ارتش، وحدت و همبستگی را یکی از عوامل پیروزی حضرت سیدالشهدا (ع) در واقعه عاشورا دانست و خاطرنشان کرد: مسلمانان باید با الگوگیری از امام حسین(ع) و یارانشان، وحدت و همبستگی خود را حفظ نمایند و در برابر دشمنان اسلام متحد باشند.

در ادامه این مراسم، حجت الاسلام محمد عدیده رئیس عقیدتی سیاسی منطقه پدافند هوایی شمال شرق امام رضا(ع) به سخنرانی و پس از قرائت زیارت پرفیض عاشورا، عزاداران حسینی به سینه زنی پرداختند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha